Språk/Language

Synpunkter och klagomål på äldreomsorg

Det är viktigt att du berättar vad du tycker, då kan vi bli bättre. Vi tar gärna emot dina synpunkter och klagomål.

Lämna synpunkter och klagomål på något av följande sätt:

  • Vänd dig till personalen eller enhetschefen.
  • Ta kontakt med biståndshandläggare eller myndighetskontoret. Du kan ringa, skicka e-post eller vanligt brev.
  • Fyll i ett enkelt formulär för synpunkter och klagomål via vår e-tjänst:
  • Om du inte själv vill eller kan skriva ner dina synpunkter så kan du be någon närstående eller kommunens personal om hjälp.

Alla synpunkter och klagomål diarieförs. Du får vara anonym. Vi gör en utredning ändå, men kan inte kontakta dig för att berätta hur det blev. Om du lämnar namn och adress eller e-postadress skickar vi inom några dagar en bekräftelse på att vi tagit emot dina synpunkter. I bekräftelsen får du veta vem som tar hand om ditt ärende. Inom 14 dagar kontaktar handläggaren dig.

Kontakt

Biståndshandläggare

0122-850 05
bistandshandlaggare@finspang.se

Telefontid måndag-fredag kl. 08.00-09.30.

Bergslagsvägen 13-15, 612 80 Finspång