Finspångs kommun

Språk/Language

Gymnasieskola

- på lättläst svenska

Gymnasieskolan är till för ungdomar
mellan 16 och 20 år.
Gymnasieskolan är en frivillig
och avgiftsfri skolform.

I Finspång finns två gymnasieskolor:

  • Bergska skolan som ägs av Finspångs kommun.
  • Curt Nicolingymnasiet är en privatskola.
    Finspångs kommun äger en del av den.

Söka till gymnasieskola

Du som ska söka till gymnasieskolan gör det
på webben. Du hittar länken här nedanför.

Kontakt

Stefan Nemeth
Verksamhetschef - Grundskola 7-9, gymnasiet och vuxenutbildning
Sektor utbildning

0122-850 93
stefan.nemeth@finspang.se

Bergslagsvägen 13-15, 612 80 Finspång